شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

دل تنگی

بالم شکسته بودوهوایی نداشتم
ازدست روزگار رهایی نداشتم
بیهوده نیست عاشق گنبد طلا شدن
مشهد اگر نبود که جایی نداشتم
دردم زیاد بود و طبیبی مرا ندید 
دردم زیاد بودو دوایی نداشتم
گفتم مگر امام رضا چاره ای کند
ای وای اگر امام رضایی نداشتم

گشتم

گشتم همــه جــا بــر در و دیــوار حریمـــت
جایـی ننوشتنـد گنـــه کـــار نیایــــد ...
❤ ♥ ❤ ♥ ❤ ♥ ❤ ♥ ❤ ♥ ❤ ♥ ❤ ♥ ❤

پابوس عشق

پابوس که مـی روم احســاس میکنم
حـالِ دلــــم قدم به قــدم بهتر می شود
انجاست که دلم هوایی می شود
انجاست که پنجره فولادش گره می خورد به دلم
گره از دلم باز میکند 

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا

صلوات خاصه امام رضا (علیه السلام)

 اللهّمَ صَلّ عَلی عَلی بنْ موسَی الرّضا المرتَضی ، 

الامامِ التّقی النّقی وحُجّتکَ عَلی مَنْ فَوقَ الارْضَ 

و مَن تَحتَ الثری ،

 الصّدّیق الشَّهید صَلَوةَ کثیرَةً تامَةً زاکیَةً

 مُتَواصِلةً مُتَواتِرَةً ،

 مُتَرادِفَه کافْضَلِ ما صَلّیَتَ عَلی اَحَدٍمِنْ اوْلیائِکَ .

احضار




دو قدم مانده به احضار کمی فکر کنیم

هر نفس میدهد اخطار کمی فکر کنیم
تا به منزلگه آخر برسیم راهی نیست
پس به آن لحظه ی دیدار کمی فکر کنیم...

◆❣◆❣◆❣◆ ❣◆❣◆❣◆❣◆❣◆❣◆ ❣◆❣◆
بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیَاةَ الدُّنْیَا وَ

الْآخِرَةُ خَیْرٌ وَأَبْقَى ﴿اعلی،۱۶و۱۷﴾

لیکن شمازندگى دنیا را بر می گزینید در

حالیکه جهان آخرت نیکوتر و پایدارتر است.

◆❣◆❣◆❣◆ ❣◆❣◆❣◆❣◆❣◆❣◆ ❣◆❣◆

شهدا


ما هنوز جزو هدایت نیافتگانیم به این دلیل که

تعبد ما نسبت به شیطان خیلی بیشتر است.

در نمازهایمان سست، در انجام فرائض سست،

اصلاً در اصل بندگی ضعیف هستیم.

اگر بنده واقعی او باشیم لذتی بالاتر از آن نیست.

به شما سفارش میکنم که عبد خدا باشید نه غیر.

شهید سید محمد جواد امامیان

درمان بانام های خدا

درمان بانام های خدا

تقدیم به کسانی که به این بیماری ها مبتلا هستند‌

دکترابراهیم کریم ،مبتکردررشته ی زمین شناسی
 زمینی کشف کرده است که نام های زیبا ونیکوی خداوند،
نیروی شفا بخش برای درمان بسیاری ها دارند، آن هم
به وسیله ی روش های دقیق اندازه گیری درسنجش
توانایی های درونی بدن انسان .
اوپی برده است که هریک ازنامهای خدا نیرویی دارد که
سیستم دفاعی بدن رابرای کارشایسته ومناسب
دراعضای معینی تحریک می کند.
 
ادامه مطلب ...

حاج اسماعیل دولابی

هر کجا حدیثی، آیه ‌ای، دعایی به دلت خـورد،
بــایســت؛
مبـــادا یک وقــت بگـــذاری و بـــروی،
صبــــــر کـــن؛
"رزقِ معنـــوی" خیلی مخفــی ‌تــر از رزقِ مــادی است؛
یــک نفــــر از دری، دیـواری می‌گویـــد . ..
و در حقیقت خـــداســت
کــه بــا زبــان دیــگران با شــما حــرف می‌ زنـــد ...
"حاج اسماعیل دولابی"

فاصله

یا علی بن موسی الرضا...
از تمام عشقمان فاصله اش سهم من است
این همان سخت ترین قسمت عاشق شدن است...

همنشینی

از امام صادق(ع) پرسیدند که چرا کسانی که
 در آخر زمان زندگی میکنند رزق و روزیشان تنگ است؟
فرمودند : به این دلیل که غالبا نمازهایشان قضا است.


مرحوم آیت الله حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (معروف به نخودکی)
 در وصیت خود به فرزندش می گوید:
اگر آدمی چهل روز به ریاضت و عبادت بپردازد ولی یک بار
 نماز صبح از او فوت شود، نتیجه آن چهل روز عبادت بی
ارزش (نابود) خواهد شد. فرزندم تو را
سفارش می کنم که نمازت را اول وقت بخوان .......

 

ضامن اهو



همیشه از حرمــــت، بوی سیــــــب می آید
صدای بال ملائـــــــک، عجیـــــب می آید!

سلام! ضامـــــن آهو، دلِ شکستهِ ی مـن
به پای بوس نگـــــاهت، غریــــب می آید

طلای گنبد تو، وعـــده گاه کفترهاست
کبوتر دل من، بی شکیـــــــب می آید

برات گشته به قلبـــ♥ـــــم مُراد خواهی داد
چرا که ناله «امّن یُجیــــــــــب» می آید …

خدایا

خدایا تو شهادت را نصیبم کن، خود چگونه شهید شدن را انتخاب خواهم نمود،
خدایا تو شهادت را نصیبم کن که خود عشق و عاشقی را به حد اعلای آن خواهم رساند،
خدایا آن گونه خواهم بود که تمام وجودم شیفتگی عشق رسیدن به
وصال و حضور به درگاهت را گواه بگیرند.
شهید بهمن دُرولی

السلام علیک یاصاحب الزمان عج


بیا کـه ازغـم این سال های بی  سر و ته 

 شـدم مریض و در این راه خستم آقا جان

تو از همیشـه برایم  قشـنگ و خوب تری

قسم به آن که منش می پرستم آقا جان

روایت یک معجزه در حرم امام رضا (ع) ♥•٠·

 روایت یک معجزه در حرم امام رضا (ع) ♥•٠·˙

یکی از خادمان اقا علی بن موسی الرضا تعریف میکرد:
داشتم تو صحن انقلاب قدم می زدم، دیدم کنار پنجره
 فولاد خیلی شلوغه ... سریع خودم رو رسوندم به پنجره
 فولاد و دیدم امام رضا به اذن خدا یک دختر چهارساله
 که کور مادرزاد بود رو شفا داده.
با کمک پدرش و چند تا از خادمین دیگه دختر رو از
 لابلای جمعیت بیرون کشیدیم...
داشتیم می رفتیم سمت اتاق شفایافتگان، که دیدم پدرِ دختر
 رو سمت پنجره فولاد کرد و با لهجه زیبای خودش با
 امام رضا صحبت می کرد....

اول فکرکردم داره تشکر می کنه
خوب گوش کردم دیدم داره به امام رضا میگه
 آقاجان دستت درد نکنه، ولی آقا اینا دو تا
خواهر دوقلو هستند، حالا من این یکی رو می برم،
 
ادامه مطلب ...

دختر شهید

 
سرکلاس استاد ازدانشجویان پرسید:این روزها شهدای
 زیادی رو پیدامیکنن ومیارن ایران...
به نظرتون کارخوبیه؟؟
کیا موافقن؟؟؟کیامخالف؟؟؟؟
.
.
اکثردانشجویان مخالف بودن!!!بعضی ها
 میگفتن:کارناپسندیه....نبایدبیارن..
بعضی ها میگفتن:ولمون نمیکنن ...گیردادن به
چهارتا استخوووون..ملت دیوونن!!"
بعضی ها میگفتن:آدم یادبدبختیاش میفته!!!
.
.
تااینکه استاد درس روشروع کرد ولی خبری ازبرگه های
 امتحان جلسه ی قبل نبود...همه ی ما سراغ
برگه هایمان رو گرفتیم .....ولی استاد جواب نمیداد...
یکی ازدانشجویان باعصبانیت گفت:استاد
برگه هامون رو چیکارکردی؟؟؟شما مسئول برگه های مابودی؟؟؟

استاد روی تخته ی کلاس نوشت: من مسئول برگه های شماهستم...
استاد گفت:من برگه هاتون رو گم کردم؟؟؟ونمیدونم کجاگذاشتم؟
همه ی دانشجویان شاکی شدن؟؟؟
استادگفت:چرا برگه هاتون رو میخواین؟
گفتیم:چون واسشون زحمت کشیدیم...درس خوندیم...
هزینه دادیم...زمان صرف کردیم...
هرچی که دانشجویان میگفتن ...
استاد روی تخته مینوشت...

استادگفت:برگه های شمارو توی کلاس بغلی گم کردم
 هرکی میتونه بره پیداشون کنه؟
یکی ازدانشجویان رفت و بعدازچنددقیقه
بابرگه های ما برگشت ...
استاد برگه ها رو گرفت وتیکه تیکه کرد...
صدای دانشجویان بلندشد...
استادگفت:الان دیگه برگه هاتون رو نمیخواین!!!!
چون تیکه تیکه شدن!!!!
دانشجویان گفتن:استاد برگه هارو میچسبونیم...
برگه ها رو به دانشجویان داد...وگفت:شما
ازیک برگه آچارنتونستید بگذرید
...وچقدرتلاش کردید تا پیداشدن...
پس چطورتوقع دارید مادری که بچه اش رو
 بادستای خودش بزرگ کرد ...وفرستاد جنگ...
الان منتظره همین چهارتااستخونش نباشه...

بچه اش ومیخواد حتی اگه خاکسترشده باشه...
چنددقیقه همه جا سکوت حاکم شد!!!!!!
وهمه ازحرفی که زده بودن پشیمون شدن...!!!!

تنها کسی که موافق بود ....
دختـــــــرشهیـــــــدی
بودکه سالها منتظر باباشه!!!

♥•٠·

گلی گم کرده ام می‌جویم او را
به هر گل می‌رسم می‌بویم او را
گل من یک نشانی‌ در بدن‌ داشت
یکی پیراهن کهنه به تن داشت
اگر پیدا کنم زیبا گلم را
به آب دیدگان می‌شویم او را...

منتظر باشید




پس از یک عمر نشـستن به پای این یا آن

   کـنون ز عشق تو  بیمـار هســتم آقا جان
   قرار بسـتم و چندین هــزار سـال بــر آن  
 سـر قـرار خودم هـم نشـستم آقا جان

شهید مهدی باکری




قبل از عملیات رمضان، برای شناسایی رفته بود جلو، برگشت .
 تیر خودره بود به سینه ش. سریع فرستادیمش بیمارستان اهواز.
 یک روپوش پزشکی پیدا کردم و بردم برایش . همان را پوشید و
یواشکی از بیمارستان زدیم بیرون . توی راه سینه ش را فشار
می داد. معلوم بود هنوز جای تیر خوب نشده. به ش گفتم
« اینجوری خطرناکه ها. باید برگردیم بیمارستان.»
گفت« راهت رو برو. شاید به مرحله ی دوم عملیات رسیدیم.»
شهید مهدی باکری

شهید چمران

خدایا خسته شده ام ، پیر شده ام ، دل شکسته ام ،
ناامیدم و دیگر آرزویی ندارم.احساس می کنم که
این دنیا دیگر جای من نیست ، با همه وداع می کنم
و می خواهم با خدای خود تنها باشم. شهید مصطفی چمران

شهید مهدی باکری

قافله ی ما قافله ی از جان گذشتگان است
 هر که از جان گذشته نیست با ما نیاید!


شهید مهدی باکری

حاج حسین خرازی

حاج حسین خرازی
آن شب به سنگر ما آمده بود تا شب را در سنگر بگذراند
ولی ما او را نمیشناختیم.هنگام خواب گفتیم:
 (پتو نداریم!)گفت: (ایرادی نداره)
یک برزنت زیر خود انداخت و خوابید.
صبح وقت نماز فرمانده گردانمان آمد و گفت:
(برادر خرازی شما جلو بایستید.)
و ما آنوقت تازه او را شناختیم.

شهید بهشتی




خودت را به دست حوادث و جریانها نسپار ،
چون خدا تو را آفریده است تا به وجود آورنده
جریانها باشی نه تسلیم شونده در برابر جریانها
شهید دکتر بهشتی

شهادت


سردار شهید مهدی زین الدین , zeynedinسردار شهید مهدی زین الدین , zeynedinسردار شهید مهدی زین الدین , zeynedin
عـقـل گـفـت: کنج عافیت و سلامت را رها کردن
و گام در راهی چنین پر مخاطره نهادن شرط مصلحت نیست!
عـشـق بانگ برآورد: الرّحیل! که دنیا خانه
 فناست و به هیچ کس وفا نمی‌کند...

فرمانده

نگاهش می کردم. یک تَرکه دستش بود،
 روی خاک نقشه ی منطقه را توجیه می ­­­­کرد.

بِهِم برخورده بود. فرمانده گردان نشسته،
یکی دیگر دارد توجیه میکند. فکر می کردم
 فرمانده گروهان است یا دسته. ندیده بودمش تا
 آن موقع. بلند شدیم.می خواست برود،
 دستش را گرفتم. گفتم : " شما فرمانده گروهانی ؟" خندید

گفت: " نه یه کم بالاتر" دستم را فشار داد و رفت.
حاج حسن گفت: "تو اینو نمی شناسی ؟"
گفتم: " نه. کیه ؟"
گفت: " یه ساله جبهه ای، هنوز فرمانده تیپت رو نمی شناسی؟

صدایت می کنم اقا




صدایت میکنم آقا
همین جایم خودم تنها

از این پایین به آن بالا، صدایم می رسد آقا؟
نگاهم در زمین گیر است؛ خودم هم خوب میدانم
بســـی دیر است، بســی دیر است برای پر زدن اما
امیدم را نگیر آقا
از این سقف گناهانم دعا بالا نمی آید،
 دعا آنجا نمی آید

دعایم را ببر بالا، شفاعت کن مرا آقـــــــــــا
شما را میدهم سوگند
به حق مادرت زهرا، نگاهت را نگیر آقا…

پنج اصل دین

حاج میرزا اسماعیل دولابی(ره):
پنج اصل دین در صلوات وجود دارد!
«اللّهم توحید است.
«صلّ علی محمد» نبوت است.
« و آل محمد » یعنی امیرالمؤمنین و اولادش.
این هم امامت.

توحید را که قائل شدیم، معاد هم قائلیم.
و چون حق محمد و آل محمد را ادا کردید عدالت است.
قربان این مستحب که با
 آن هر پنج اصل دین را اقرار کردیم.

اللّهـُمَّ صَـلِّ عَلے مُحَـمَّد وَ آلِ مُحَـمَّد وَ عَجِّلْ فـَرَجَـهُم

کودتای 28 مرداد


کودتای ۲۸ مرداد کودتایی است که با طرح و حمایت مالی و

اجرائی سازمان مخفی اطلاعات بریتانیا و

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا بر ضدّ دولت محمد مصدق

در مرداد ۱۳۳۲ به انجام رسید. در آمریکا از

آن به نام عملیات آژاکس

(به انگلیسی: Operation Ajax) نیز یاد می‌شود.

در شصتمین سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، آرشیو

امنیت ملی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که ضمن نشان

دادنِ نقش سازمان سیا در رهبری اقدام فوق، آن را بخشی

از فعالیت سیاست خارجی آمریکا به شمار آورد.

مرگ بر امریکا

الیس الله بکاف عبده



بِســـــــــــمِ اللهِ الرَّحـــــمٰنِ الرِّحــــــِــیم
·˙·٠•●✿ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ✿●•٠·˙·˙
•/【 أَلَیسَ اللهُ بِکَافٍ عَبدَهُ ...】 ... /•
【 آیا خدا برای بندگانش کافی نیست؟】 ... /•
سوره ی مبارکه ی زمر ، قسمتی از آیه ی 36
♡❤و حالا خدای من: آن کس که تو را دارد ، چه ندارد
و آن کس که تو را ندارد ، چه دارد؟