شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

غدیربرهمه مسلمانان جهان وجهانیان مبارک

عید غدیر چه روزی است

"ای مردم، من در رساندن آنچه خداوند بر من نازل کرده کوتاهی نکرده‏‌ام و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می‏‌کنم: جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند مرا مأمور کرد که در این اجتماع بپاخیزم و اعلام کنم که علی بن ابی‌‏طالب برادر من، وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است. نسبت او به من همانند هارون به موسی است جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب ‌اختیار شما بعد از خدا و رسولش است." و "هان! ای مردمان! علی را برتر بدانید، که او برترین انسان از زن و مرد بعد از من است هرکه با او بستیزد و بر ولایتش گردن ننهد نفرین و خشم من بر او باد." (خطبه غدیر(
پس از اتمام این خطبه جبرئیل بار دیگر بر حضرت محمد (ص) فرود آمد و از جانب خداوند آیه ای دیگر بر آن حضرت نازل شد: «الْیوْمَ أَکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی وَ رَضیتُ لَکمُ الْإِسْلامَ دیناً؛ امروز دین شما را کامل نمودم و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.»(سوره مائده آیه 3(
نزول این آیه پس از اتمام ابلاغ جانشینی حضرت علی (ع) نشان دهنده ضرورت و عظمت مسئله امامت و ولایت است

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد