شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

شیخ رجبعلی خیاط




شیخ رجبعلی خیّاط گاه میفرمود:
امام حسین(علیه السلام) مشتری زیاد دارد.
ممکن است امام های دیگر هم همین طور باشند؛
ولی خدا مشتری ندارد!!
من دلم ازاین میسوزدکه خدا،مشتری هایش کم اند
 
 کمتر کسی می آید بگوید:من،خدا را دوست دارم و میخواهم با او آشنا شوم.
گاه میفرمود:
در حالی که تو به خدا محتاجی،خدا،عاشق توست!
در حدیث قدسی آمده است:
یَا بنَ آدَمَ! إنّی اُحِبُّکَ فَأنتَ أیضَاً أحبِبنی1.
ای انسان! من،تو را دوست دارم.تو نیز مرا دوست بدار.
همچنین آمده است:
عَبدِی! أنَاوَ حَقّی لَکَ مُحِبُّ ، فَبِحَقّی عَلَیکَ کُن لِی مُحِبّاً2.
بنده ی من! سوگند به حق خودم که دوستدار تو هستم.پس سوگند به حقّ من بر تو که مرا دوست بدار!
گاه میفرمود:
یوسف خوش هیکل است؛ امّا تو نگاه کن ببین آن که یوسف را آفرید، چیست. همۀ زیبایی ها مال اوست.
در جهان، چون حُسنِ یوسف،کس ندید
حُســـــــن، آن دارد که یوســــــــــــف آفرید
1-المواعظ العددیۀ،ص419
2-إرشاد القلوب،ص171
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد