شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

خون شهید …

بسم رب الشهدا والصدیقین
خون شهید …

خون شهید ...

امام خامنه ای (مد ظله) :

زمان، همه چیز راکهنه مى‌کند؛ مگر خون شهید را. ببینید از زمان

شهادت سیدالشهداء(علیه‌الصّلاةوالسّلام) قرنها گذشته است؛ اما یاد

شهیدان و خون شهیدان، روزبه‌روز اثرش برجسته‌تر شده است.

همه‌ى شهیدان عزیزند. در همه‌ى زمانها، شهید ذى‌قیمت است؛

اما بعضى از شهیدان عزیزترند. شهیدان عزیزتر چه کسانى هستند؟

 آن کسانى که در مقاطع حساس به داد اسلام رسیدند و خودشان را فدا

کردند. اگر این حساب درست باشد، به نظر من شهیدان انقلاب اسلامى

و جنگ تحمیلى،از جمله‌ى عزیزترین شهداى طول تاریخند. چرا؟ چون

در این زمان، اسلام از همیشه غریبتر شد. دشمنان اسلام، ابرقدرتها و

مستکبران، دنیاطلبان و وحشى‌صفتان، در طول سالهاى متمادى به

جان اسلام و مسلمین افتادند؛ همه‌ى ابزارها را براى کوبیدن اسلام به 

کاربردند؛ چه پولها خرج کردند،چه نقشه‌ها کشیدند، و در طول سالهاى

استعمار،چه لطماتى برملتهاى مسلمان وارد کردند. در چنین روزگار

غربتى بود که انقلاب بزرگ ما و رهبرعظیم‌الشأن و ملت بزرگوارمان

به‌ پا خاستند. این جوانان و فرزندان وعزیزان شما که درجبهه‌ها

وپشت جبهه‌ها به شهادت رسیدند،

درمقابل همه‌ى قدرتهاى ظالم عالم قد علم کرده بودند؛ این شوخى نیست …
 
 

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده‌‌‌هاى شهدای استان لرستان‌



۱۳۷۰/۰۵/۳۰بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

الحمدللَّه ربّ العالمین والصّلاة والسّلام على سیّدنا و نبیّنا ابى‌القاسم محمّد و على اله الأطیبین الأطهرین المنتجبین سیّما بقیّةاللَّه فى‌الارضین. قال اللَّه‌الحکیم‌فى‌کتابه:و لاتحسبنّ الّذین قتلوا فى سبیل‌اللَّه امواتا بل احیاء عند ربّهم یرزقون. فرحین بما اتاهم اللَّه من فضله و یستبشرون بالّذین لم یلحقوا بهم من خلفهم الّا خوف علیهم و لاهم یحزنون(1)

از این جلسه‌ى مبارک و در میان شما جمع خانواده‌هاى معظم و مکرم شهیدان عزیز، براى صاحبان بینش، عطر شهادت و روح فداکارى و مجاهدت متصاعد و محسوس است. اگر دهها سال دیگر هم بگذرد، آنچه باید به عنوان بالاترین ارزشها محسوب بشود، همین ارزش شهادت و فداکارى شهیدان عزیز ماست. زمان، همه چیز را کهنه مى‌کند؛ مگر خون شهید را. ببینید از زمان شهادت سیدالشهداء (علیه‌الصّلاةوالسّلام) قرنها گذشته است؛ اما یاد شهیدان و خون شهیدان، روزبه‌روز اثرش برجسته‌تر شده است.

همه‌ى شهیدان عزیزند. در همه‌ى زمانها، شهید ذى‌قیمت است؛ اما بعضى از شهیدان عزیزترند. شهیدان عزیزتر چه کسانى هستند؟ آن کسانى که در مقاطع حساس به داد اسلام رسیدند و خودشان را فدا کردند. اگر این حساب درست باشد، به نظر من شهیدان انقلاب اسلامى و جنگ تحمیلى، از جمله‌ى عزیزترین شهداى طول تاریخند. چرا؟ چون در این زمان، اسلام از همیشه غریبتر شد. دشمنان اسلام، ابرقدرتها و مستکبران، دنیاطلبان و وحشى‌صفتان، در طول سالهاى متمادى به جان اسلام و مسلمین افتادند؛ همه‌ى ابزارها را براى کوبیدن اسلام به کار بردند؛ چه پولها خرج کردند، چه نقشه‌ها کشیدند، و در طول سالهاى استعمار، چه لطماتى بر ملتهاى مسلمان وارد کردند. در چنین روزگار غربتى بود
که انقلاب بزرگ ما و رهبر عظیم‌الشأن و ملت بزرگوارمان به‌پاخاستند. این جوانان و فرزندان و عزیزان شما که در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها به شهادت رسیدند، در مقابل همه‌ى قدرتهاى ظالم عالم قد علم کرده بودند؛ این شوخى نیست.

در زمان ما، مسأله، مسأله‌ى صد نفر و هزار نفر و یک میلیون نفر مسلمان نبود؛ مسأله‌ى همه‌ى دنیاى اسلام بود. آنها مى‌خواستند اسلام را محو کنند و نام اسلام را از بین ببرند و اثرى از آثار اسلام در عالم باقى نماند؛ چون اسلام با قلدریهاى آنها روبه‌رو بود. امریکا از اسلام مى‌ترسید و مى‌ترسد. قلدرها و سرگردنه‌بگیرهاى معتبر عالم - یعنى همین قدرتهاى جهانى - از اسلام مى‌ترسیدند و مى‌ترسند؛ لذا کمر به نابودى اسلام بسته بودند. جوانان شما قیام کردند، به ابرقدرتها سیلى زدند و نقشه‌هاى آنها را نقش بر آب کردند. همین جوانان شما، همین جوانان هجده‌ساله و بیست‌ساله و بیست‌وپنج‌ساله، همین جوانان بسیجى و ارتشى و سپاهى و رزمنده‌ى میدان جنگ یا پشت جبهه، توانستند همه‌ى قدرتهاى مسلط جهانى را در روزگار ما شکست بدهند؛ کارى کردند که پرچم اسلام در دنیا سرافراز شد.

عزیزان من! زنان و مردان مسلمان و فداکار این خطه‌ى شهیدپرور! بدانید که خون جوانان شما بحمداللَّه هدر نرفت. جوانان شما مثل مولا و آقایشان حسین‌بن‌على (علیه‌السّلام) توانستند با جان خودشان اسلام را روسفید و مسلمین را سربلند کنند. امروز مسلمانان در دنیا قوى شده‌اند و جوانان در نقاط مختلف دنیاى اسلام، به شوق اسلام به‌پاخاسته‌اند. چه کسى این کار را کرد؟ این عزت و شکوه و عظمت را چه کسى به اسلام داد؟ امروز چه کسى این حیثیت را براى امت عظیم اسلامى به وجود آورده است؟ همین جوان شما، همین عزیز شما، با جان و با خون خود. این درسى است که شهدا به ما دادند. ما نباید این درس را هرگز فراموش کنیم، و نمى‌کنیم.

کسى خیال نکند که ابرقدرتها با اسلام آشتى کرده‌اند. کسى گمان نبرد که امروز امت اسلامى محتاج ایستادگى و مقاومت در مقابل قلدرهاى جهانى نیست. هر کارى که آنها با ما نکرده‌اند، نمى‌توانسته‌اند بکنند. هر کارى از آنها علیه امت اسلامى بربیاید، دریغ نمى‌کنند. ما باید بیدار باشیم. ما باید سر پا باشیم. ما باید فراموش نکنیم که قرآن از ما چه مى‌خواهد. ما باید پیام این خونهاى پاک را از یاد نبریم. ما باید وصیت امام بزرگوارمان را
همواره آویزه‌ى گوش داشته باشیم. او دشمنان اسلام را خوب شناخته بود. دشمنان، همانها هستند که امام ما گفت.

دشمن در مقابل ملت به‌پاخاسته‌یى مثل ملت ما، ضعیف است. دشمن در مقیاس مادّى قوى است؛ ولى در مقیاس معنوى دچار ضعف شدید است. ملت ما باید با همین معنویت، با همین ایمان، با همین وحدت و با همین هوشیارى و زیرکى‌یى که از اول انقلاب نشان داده است، در صحنه بماند. خانواده‌هاى عزیز شهدا، جوانان، شما جوانانى که برادرانتان شهید شدند، پدرانتان در جبهه‌ى نبرد حق با باطل جان دادند، باید جلوتر از دیگران باشید؛ خدا را شکر که هستید.

امروز خانواده‌هاى شهدا آن‌چنان عزت و بزرگوارى از خود نشان داده‌اند که چهره‌ى منور اسلام به وسیله‌ى آنان به بسیارى از مردم دنیا شناسانده شد. کشورهاى دیگر هم جنگ داشته‌اند، آنها هم کشته داده‌اند، آنها هم پدران و مادران و خانواده‌هاى کشته‌شدگان داشته‌اند؛ ولى آیا آنها مثل شما صبر کرده‌اند؟ مثل شما پاى خدا حساب کرده‌اند؟ مثل شما هوشیارى بخرج داده‌اند؟ ابداً. من تاریخچه‌ى ملتهایى را که جنگ داشتند و جوانانشان کشته شدند، خوانده‌ام. شاید بشود گفت که مثل خانواده‌هاى شهداى عزیز ما، در هیچ ملتى نظیر ندارد؛ این هم به برکت اسلام است. آن مادرى که دو پسر، سه پسر، یا چهار پسر را در راه خدا قربانى کرده، بایستد و بگوید فرزندان دیگرى هم که دارم - یا اگر داشته باشم - فداى اسلام، ما این روحیه را جاى دیگرى سراغ نداریم؛ این مخصوص شماست.

من به شما عرض کنم که امروز دارند توطئه‌هاى بزرگى علیه امت اسلام طراحى مى‌کنند؛ علیه ملت ما هم توطئه درست مى‌کنند. همین محاصره‌ى اقتصادى ما، توطئه است. تبلیغاتى که مى‌کنند، توطئه است. فساد و فحشایى که به جامعه‌ى ما تزریق مى‌کنند، تا جوانان ما را مبتلا کنند، توطئه است. دروغ‌پراکنیهایى که مى‌کنند، همه توطئه است. توطئه است تا این بنا را از بیخ و بن برکنند، این پایه‌هاى محکم را فرو بریزند، و باز در این‌جا مثل دوران ستمشاهى، بناى استعمارى به‌پا کنند؛ اما غافلند که ملت ما بیدار شده و هوشیار است، و خانواده‌هاى شهدا هوشیارند.

من به شما خانواده‌هاى شهدا عرض مى‌کنم که هوشیارى و بیدارى و عزت نفس و آگاهى
روزافزونتان نسبت به اسلام را حفظ کنید؛ که بحمداللَّه حفظ هم کرده‌اید. خداى متعال از شما راضى باشد و قلب مقدس ولىّ‌عصر(ارواحنافداه) متوجه شما باشد و مشمول دعا و لطف و رضایت آن حضرت باشید و روح امام(رضوان‌اللَّه‌علیه) از شما راضى باشد.

در کنار شهداى عزیز ما و خانواده‌هایشان، شهیدان زنده‌ى انقلاب، یعنى جانبازان و خانواده‌هاى آنان هستند؛ آن زجرکشیده‌ها، آن کسانى که سلامت خودشان را در راه خدا داده‌اند. در کنار آنها، این آزادگان عزیز ما هستند که سالهاى متمادى در جبهه‌ى مقدم - یعنى در زندانها و اسارتگاههاى عراق - از شما و از آرمانهاى شما و شهیدانتان دفاع کردند و عزت اسلام را حفظ نمودند. این صبر خانواده‌هاى آزادگان، در پیش پروردگار و اولیایش، چیزى بزرگ و مستوجب ثواب عظیمى است. این مفقودان عزیز ما که تاکنون از آنها اثرى نیافته‌ایم، اما مى‌دانیم که عده‌یى از عزیزان ما هنوز در بندهاى عراق هستند، چه‌قدر صبر کردند و صبر مى‌کنند؛ خانواده‌هایشان هم همین‌طور.

پروردگارا ! به محمّد و آل محمّد، پاداش این صبرها و این فداکاریها را از خزانه‌ى رحمت و فضل خودت به همه‌ى این عزیزان و خانواده‌هایشان عنایت کن. پروردگارا ! دست دشمن را از این آب و خاک و از این ملت عزیز و از این انقلاب شکوهمند کوتاه کن. پروردگارا ! مشکلات این امت بزرگ و عزیز را با سرانگشت قدرت خود، بزودى و به آسانى حل بفرما. پروردگارا ! مهر و محبت میان این ملت و نیز وحدت و یکپارچگى آنان را روزبه‌روز مستحکمتر بفرما.

از این‌که توانستم شما عزیزان را زیارت کنم، خیلى خوشحالم. همه‌ى شما را به خدا مى‌سپارم.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌

سلامتی امام زمان سلامتی رهبر عزیزمون سلامتی یاران امام زمان شادی روح امام و دو فرزند امام و همه شهدا از صدر اسلام تا به امروز صلوات

اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم واحفظ امام زماننا واحفظ قائدنا الخامنه ای


a (18).jpg

http://anaammar.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد