شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

قلاده های طلا

به گزارش فرهنگ نیوز :اگر بخواهیم خودمان را گول بزنیم که ای بابا ما با پشینه 2500 سال تمدن از این کار ها و حرکت ها انجام نمی دهیم، می گوییم عده ای تماشاگر نما آن هم از نوع فریب خورده بانی چنین برنامه هایی هستند وگرنه این حرکات از ما بعید است . ولی وقتی زاویه دید را وسیع تر  می کنیم این نوع حرکت ها پا را از استادیوم فراتر گذاشته و در حوزه های دیگری  نیز نشت می کند و نم این بی فرهنگی سبب تبله های اخلاقی می شود  . به عنوان مثال  خدا نکند که برای دیدن یک فیلم جنجالی پا در سینما بگذارید  همان ماجرای استادیوم دوباره تکرار می شود و اگر بازیگر یا عوامل فیلم در ضمن اکران حضور داشته باشند  خداوند یاری رساند ، شانس بیاورند  سالم از سالن بیرون بیایید آن وقت  شاهد فحاشی به خودشان یا ناموسشان خواهند بود .

سینمایی که به عنوان هنر هفتم و البته اوج فرهنگ ، میزبان  انسان های درس خوانده و مدعی است  و  محفل روشن فکران می باشد کمی بعید به نظر می رسد چنین رفتار هایی سر بزند  ولی همین آدم ها که کلاس کاریشان و البته ادعاهایشان را تریلی هم  نمی کشد را وقتی در مقابل یک اختلاف دیدگاهی می بینیم این هنرمندان با فرهنگ به  تماشاگر نماهای استادیوم  بدل مب شوند  و مابقی ماجرا که روشن است...

چند وقت پیش جامعه هنری ما شاهد چنین حرکت  زننده ای در رابطه با یک بازیگر بود . اتفاق رخ داده سبب شد تا زاویه دید بسیاری از افراد جامعه که ساختمان سینما را به شکل آرمانی ترسیم کرده اند،  با چهره واقعی شخصیت های به ظاهر با فرهنگ  آشنا شده و به عمق رفتار های زننده  بعضی از افراد،  بیش از پیش پی ببرند .

علی رام نورایی بازیگر فیلم قلاده های طلا بعد از یک روز کاری از سر لوکشین فیلم ماتادور به سمت خانه در حرکت بود .وی به پارک دانشجو و تئاتر شهر رسید و توسط ده یازده نفر مورد توهین و فحشای به خود و خانواده اش قرار گرفت . یکی از بازیگران معروف و البته به ادعای خود ریشه دار سینما، سبب تحریک آن افراد شده بود . خبر در فضای مجازی پیچید و بعد از خبر ها، قطار تحلیل های صد من یه غاز، نیز به ایستگاه مخاطبان وارد شد و جو بسیار سنگینی علیه  این بازیگر بااستعداد ایجاد گردید .این بازیگر از نگاه ده جین آدم روشن فکر  ، با فرهنگ ، هنری و البته زنده باد مخالف من به بدترین الفاظ توصیف شد دلیل این همه هجمه علیه یک نفر پذیرفتن یک نقش بود که به گفته خود به عنوان یک سکوی پرتاب آن را پذیرفته بود. آیا انتخاب یک نقش  در زندگی حرفه ای یک بازیگر  علت خوبی برای فحشایی آن است ؟

 نورایی فیلم قلاده های طلا را مجزا از خط سیر داستان و هدف اصلیش از نگاه یک حرفه ای برگزید . نگاه حرفه ای ، گذشته از یک لفظ، یک دیدگاه را به شخص القا می کند که  جدای از تفکرات و سلیقه های شخصی و از دیدگاه یک بازیگر حرفه ای آن را بر می گزیند او فیلمی را انتخاب می کند که  در نحوه رشد و ستاره شدنش کمک  کند . حال سوالی که برای همه ما پیش می آیداین است که  آیا یک بازیگر می تواند همکار خود را که بر خلاف سلیقه شخصی او در فیلمی بازی کرده  به او فحاشی کند؟ و انواع ناسزا ها را روانه وی کند ؟آیا سینمای ایران پر شده است از چاله میدانی های بی فرهنگ  یا این که سینما را روی  چاله میدان ساخته اند ؟ آیا از یک عده شخصیت فرهنگی بعیدنیست که چنین حرکت هایی را انجام دهند ؟

فیلم قلاده های طلا قبل از آن که یک  حرکت سیاسی باشد یک فیلم است و وظیفه بازیگران آن این است که  در نهایت دقت و تلاش نقش خود  را دربهترین حالت بازی کنند  . حال اگر یک بازیگر در نقش خود خوب  عمل نکرد باید وی را نقد کرد ولی زمانی که یک مخالف ، خانواده آن بازیگر را به میدان فحاشی می کشاند و  کار را به جایی می رساند  که آن فرد مورد نظر می گوید برای حفظ حرمت خانواده ام اگر ببینم ترک این حرفه  کمکی می کند یک لحظه ام معطل نمی کنم به راستی این عمل یک حرکت فرهنگی است ؟علی نورایی در قلاده های طلا خوش درخشید ، بدن اماده و استعداد بسیار عالی او سبب شد تا در میان دهها بازیگر مطرح در ذهن مخاطب به خوبی بنشیند و بتواند به خوبی خودش را نشان دهد ولی افسوس که این سبک وحشی گری ها شیرینی یک بازی خوب را در کام او و البته هوادارانش تلخ کرد .امید است که این بی فرهنگی ها از میان جامعه فرهنگی برچیده شود

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد