شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...
شـــهـــری درآســـمـــــان

شـــهـــری درآســـمـــــان

یاران؛ پای در راه نهیم که این راه رفتنی است و نه گفتنی ...

ایرانیها نابغه جنگ سایبری

 

گزارش نشریه کریستین ساینس مانیتور درباره توانایی ایران در به دست گرفتن کنترل یکی
از پیچیده ترین هواپیماهای تجسسی آمریکا تحلیلهای متعددی را در پی داشته و
نگرانیهایی را در رابطه با امنیت سایبری آینده آمریکا برانگیخته است.
"کریستین ساینس مانیتور" نیز به تازگی اعلام کرده است ایران سیگنالهای GPS را مختل کرده و هواپیمای جاسوسی را به گونه ای گمراه کرده تا در پایگاهی ایرانی فرود بیاید. یک مهندس ایرانی که نامی از او ذکر نشده می گوید سیستم مسیریابی GPS نقطه ضعف اصلی بوده است و ایرانی ها با ایجاد پارازیت در سیگنالهای GPS هواپیما مجبور به تغییر حالت به سیستم هدایت خودکار یا اتوپایلوت شده و به این شکل مغز هوشمند این هواپیما از کنترل خارج شده است.

به گفته این مهندس ایرانی زمانی که هواپیما از مسیر خود گمراه شده است ایرانیها توانسته اند سیستم داخلی نقشه برداری آن را برنامه ریزی دوباره کنند، به گونه ای که هواپیما گمان برده پایگاه ایرانی پایگاه آشیانه ای است که باید در آن فرود بیاید.

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیر شرکت گوگل نیز در گفتگویی با شبکه خبری سی ان ان در رابطه با احتمال توانمندی ایران برای به دست گرفتن کنترل یکی از پیچیده ترین هواپیماهای جاسوسی آمریکا گفت: ایران نباید دست کم گرفته شود.

به گفته وی همیشه این موضوع وجود داشته که ایرانی ها بتوانند به نرم افزارهای رمزنویسی شده که ویژه کنترل تجهیزات ساخته شده اند، نفوذ کنند. اشمیت معتقد است ایرانی ها به دلایلی که هنوز شناخته نشده اند، به شکلی غیر منتظره نابغه جنگهای سایبری هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد